ကုလား ဆိုသည္႕အသံုးအႏႈန္း (ဦးေအာင္တင္ႏွင့္ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးခ်က္)
ႏိုဝင္ဘာ၊ ၁၃ ၊ ၂၀၁၂
M-Media
https://www.facebook.com/UDPMyanmar/posts/4853160008345 ကုလား ဆိုသည္႕အသံုးအႏႈန္း ကို Udp Myanmar အေကာင့္
အမည္ျဖင့္ ဆိုရွယ္မီဒီယာမွာ တင္ခဲ့သည့္ ပိုစ္ကို အီးေမးလ္ဂရုတခုတြင္
ျပည္ပေရာက္ ႏိုင္ငံေရးသမား (၂) ဦးျဖစ္တဲ့ ABSDF ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းျဖစ္တဲ့
ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ႏွင့္ ဦးေအာင္တင္တို႔ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးခ်က္ကို
M-Media စာဖတ္ပရိတ္သတ္သိရိွေစရန္ တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။
ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္
ဆက္ျဖည့္ေပးရရင္ ဗမာေတြက Chinese ေတြကိုုတရုုတ္လိုု႔ေခၚျပီး၊တရုု တ္ေတြကလဲဗမာေတြကိုုျမင္တင့္လိုု ႔ေခၚၾကတယ္ဗမာလိုု႔မေခၚၾကဘူး၊ဗမာ လူမ်ိဳးလိုု႔တရုုတ္ေတြကိုုေျပာ ရင္နားမလည္ဘူး ဗမာေတြကိုုေခတ္အဆက္ဆက္က” ျမင္တင္”ဒီလိုုဘဲေခၚေနၾကတာဘဲဒါ ကိုုငါတိုု႔ဗမာေတြကိုုႏွိမ္ျပီး ေခၚတာလိုု႔စြပ္စြဲလိုု႔မရဘူး၊ သုူ႔နိုုင္ငံကျပည္သူေတြကသုူတိုု ႔ဘိုုးဘြားဘီဘင္ထဲကေခၚလာၾကတဲ့ အသံုုးအႏွဳန္းေတြဘဲ၊ဒီလိုုဘဲကုု လားလိုု႔ေခၚတာလဲဒီသေဘာဘဲသက္ေရာ က္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီလိုုအသံုုးအႏွဳန္းေ တြကိုုကိုုယ္လိုုရာစြဲသံုုးျပီး ႏွိမ္တယ္လိုု႔ဆိုုင္းဘုုတ္တပ္တာ ဟာမမွန္ဘူး၊ ကြ်န္ေတာ့ငယ္သူငယ္ခ်င္းသူကမူ ဆလင္ကုုလားဘဲ သိပ္ခ်စ္ၾကတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ကသူ႔ကိုုကုုလား မလိုု႔ခ်စ္စနိုုးေခၚၾကတယ္သူကလဲ စိတ္မဆိုုးဘူး။ ဒါဟာႏွိမ္တာမဟုုတ္ဘူးဆိုုတာသူ ကသိလိုု႔ဘဲ၊ ဗမာမဟုုတ္တဲ့သူေတြကိုုဗမာေတြ ကတရုုတ္၊ ကုုလားလိုု႔ႏွိမ္ေခၚတဲ့သူေတြရွိ မွာဘဲဒါကိုုေထာက္ျပီးအားလံုုးျ ခံဳျပီးေတာ့ဒီအသံုုးအႏွဳန္းဟာႏွ ိမ္ေခၚတာပါဆိုုရင္ေတာ့မဟုုတ္ဘူး လိုု႔ေျပာရမွာဘဲ။
ထြန္းေအာင္ေက်ာ္
—————————-
ဥိးေအာင္တင္
ေက်းဇူးဘဲ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္။ ခင္ဗ်ားလုိ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္က
ဒီလုိေျပာေတာ့ အေတာ္ေလး စိတ္ဝင္စားသြားတယ္ဗ်ာ။ တရုပ္ကိစၥကေတာ့ က်ေနာ့ကိစၥ
မဟုတ္ပါဘူး။ ကဲေျပာပါအုံးဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔က မေခၚေစခ်င္ဘူးဆုိရင္ေကာ။
ခင္ဗ်ားက ဆက္ေခၚအုံးမလား သိခ်င္ပါတယ္။ ကုလားကုိ ျမန္မာ့လူ႔အဖဲြ႕အစည္းမွာ
ႏွိမ့္ခ်တဲ့ သေဘာနဲ႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သုံးေနတယ္၊ အေခၚခံရတဲ့ သူေတြကလဲ
မေခၚေစခ်င္ဘူးဆုိတာကုိ ခင္ဗ်ားက မသိပါဘူးလို႔ ဆုိမွာလားဗ်ာ။
ေအာင္တင္
—————————
ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္
ကိုုေအာင္တင္ေရ ကြ်န္ေတာ္ဆိုုလိုုတာကကုုလားဆိုုတာ ဗမာျပည္မွာ
ဟိုုးေရွးကထဲကေခၚေနၾကအ သံုုးအႏွဳံးျဖစ္တယ္၊ တရုုပ္ေတြကလ ဲဗမာေတြကိုု
သုူ႔နိုုင္ငံ အသံုုးအႏွုဳံးနဲ႔ေခၚေနတာကိုု မေခၚနဲ႔ကြာလိုု႔ေျပာလဲ
တရုုပ္ကေခၚေနမွာဘဲ အဲဒါကိုုမၾကိဳက္ဘူးမေခၚနဲ႔ဆိုုလဲေခၚေနၾကမွာဘဲ။
ျမန္မာျပည္က ကုုလားေတြကလဲ ငါတိုု႔ကိုုႏွိမ္ေခၚတာမိုု႔လိုု႔ မေခၚနဲ႔ဆိုုလဲ
အမ်ားစုုေခၚေနၾကမိုု႔လိုု႔ေခၚျမဲေခၚေနၾကမွာဘဲ။ ဥပမာဗ်ာ ကပၺလီေတြက
ိုုနီးဂရိုုးလိုု႔ႏွိမ္ေခၚတာကိုု အေမရိကန္အစိုုးရက လူမ်ိဳး
ေရးအရႏွိမ္တာမုုိ႔လိုု႔ မေခၚရဘူးတားျမစ္ထားတယ္၊ လူျဖဴေတြေခၚရင္
လူမဲေတြကျပသနာလုုပ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့သူတိုု႔ အခ်င္းခ်င္းစကားမ်ား ရင္ You Nigger
လိုု႔ဒီအသံုုးအႏွဳန္းကိ ုုလူမဲ အခ်င္းခ်င္းျပန္သံုုးၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္ႏွိမ္တဲ့စိတ္နဲ႔ေခၚတာ မေကာင္းဘူး လက္မခံဘူး၊ ကုုလားလိုု႔ေခၚတာဟာ
ႏွိမ္ေခၚတာမ်ိဳ းမျဖစ္သင့္ဘူး။
လူမ်ိဳးတမ်ိဴးအေနနဲ႔ေခၚတာဘဲျဖစ္သင့္တယ္၊ ငါတိုု႔ကိုု
ကုုလားလိုု႔မေခၚနဲ႔လိုု႔လဲေျပာလိုု႔မရနိုုင္ ဘူးလိုု႔ထင္တယ္ေလ၊ ခင္ဗ်ားကိုု
ကုုလားကိုုေအာင္တင္လိုု႔ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွမေခၚဘူးစိတ္ခ်။
ကိုုေအာင္တင္ဘဲေခၚပါ့မယ္။ အိႏၵိယ၊ပါကစၥတန္၊ အီရန္၊အီရတ္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္
နိုုင္ငံသားေတြကိုုေပါင္းျပီးကုုလားလိုု႔ေခၚေနၾကအံုုးမွာဘဲ။ ဗ်က္ဝိ၊ ဗ်တၱ ၊
သူတိုု႔ရဲ႔သား
ေရႊဖ်င္းၾကီးေရႊဖ်င္းေလးတိုု႔ဟာအီရန္နိုုင္ငံကသေဘၤာပ်က္ျပီးဗမာျပည္ေရာက္
သူရဲေကာင္းေတြျဖစ္ျပီး အသတ္ခံရ ေနာက္ဆံုုး နတ္ေတြအျဖစ ္ဗမာေတြက
ေတာင္ျပံဳးပြဲမွာ ကိုုးကြယ္ေနၾကတာဘဲမဟုုတ္လား၊
ကုုလားဆိုုျပီးဘယ္မွာႏွိမ္ရဲလိုု႔လဲ၊ ဗုုဒၶျမတ္စြာ ဘုုရားလဲနီေပါ
အိႏၵိယနယ္စပ္ျမိဳ႕ေလးမွာေမြးခဲ့တဲ့ အိႏၵိယလူမ်ိဳးကုုလား တေယာက္ပါဘဲ၊
ဗမာတင္မက အေရွ႕ေတာင ္အာရွအျပင္ကမၻာမွာဘာသာၾကီး
တရပ္အျဖစ္တည္ရွိေနတာဘဲမဟုုတ္လား၊ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔လုုပ္နိုုင္တာကေတာ့
ဒီနိုုင္ငံကလူေတြကိုု ကုုလားလိုု႔ႏွိမ္ေခၚသင့္ဘူး၊ထိုု႔အတူ Chinese
ေတြကိုုလ ဲတရုုတ္လိုု႔ႏွိမ္ျပီး မေခၚသင့္ဘူး၊ ဗမာႏိုုင္ငံမွာ
လာေရာက္ေနထိုုင ္အေျခခ်ေနထိုုင္တ ဲ့တရုုတ္၊ ကုုလားလူမ်ိဳးေတြ
အေနနဲ႔ဘဲေခၚသင့္တယ္ လူမ်ိဳးေရးအရ ႏွိမ့္ခ်တဲ့အေနန ဲ႔မေခၚသင့္ဘူး
Discrimination attitude နဲ႔ေခၚသင့္ဘူးဆိုုတာကိုုျပည္သူကိုု ပညာေပးရင
္လံုုေလာက္မယ္လိုု႔ထင္တယ္။ conflict resolution အေနန
ဲ႔ေဆြးေႏြးၾကည့္တာပါဗ်ာ။ ႏွိမ္တဲ့စိတ ္စိုုးစိမွမရွိပါဘူး၊
ဘယ္ဘက္မွ မလိုုက္ဘဲျပသနာ အရင္းခံကိုုၾကည့္ျပီး စဥ္းစားအေျဖထုုတ္ၾကည့္တာပါ။
တခုုရွိတာကတရုုပ္ေတြကသူတိုု႔ကိုုတရုုတ္လိုု႔ေခၚတာကိုုႏွိမ္ျပီးေခၚတယ္
ခ်ိဳင္းနီး လိုု႔ငါတိုု႔ကိုုဘာလိုု႔မေခၚတာလဲ တရုုတ္လိုု႔ေခၚတာ
ငါတိုု႔ကိုုႏွိမ္ေခၚတာလိုု႔ ကန္႔ကြက္တာမၾကားရဘဲ ကုုလားလိုု႔ေခၚတာကိုု
ဘာေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ေနၾကတာလဲ။ ေနာက္တခုုက ေဒါက္တာဝါကာအူဒင္ဆိုုတဲ့
သုူကဗီအိုုေအမွာသူဟာ ဗမာျပည္မွာ ေရွးပဝီသဏီထဲကရွိေနတဲ့
ရိုုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးလိုု႔ ေျပာျပီးရိုုဟင္ဂ်ာေတြဟာ
အီရန္ကသေဘၤာပ်က္ျပီးေရာက္လာတဲ့ အာရပ္မ်ိဳးႏြယ္ေတြက ေပါက္ဖြါး
ဆင္းသက္လာတာလိုု႔ေျပာတယ္၊ ဒါကို ခင္ဗ်ားဘယ္လိုုျမင္သလဲ common sense
သေဘာနဲ႔ေျဖၾကည့္ပါဗ်ာ၊ ဒီလူေတြဟာဘဂၤါလီ စကားေျပာတယ္
ဘဂၤါလီေတြနဲ႔အသြင္သဏန္တူတယ္၊ အာရပ္စကားမေျပာတတ္ဘူး။ အာရပ္ေတြလိုု
အရပ္အေမာင္းလဲမေကာင္းဘူး၊ တူလဲမတူဘူး၊
သူတိုု႔ဒီအင္ေအကိုုစစ္ၾကည့္ရင္စိနိုုင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ကြ်န္ေတာ္ေျပာေနတာေတြကတရား လက္လြတ္ေျပာေနတာမဟုုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ့မွာ
ကိုုယ္ခ်င္းစာတရားရွိပါတယ္။ လူေတြကိုုလူလိုုဘဲျမင္သင့္တယ္၊ လူ႔အသက္ေတြကိုု
ရန္သူျဖစ္ပါေစ တန္ဖိုုးထားသင့္တယ္။ ရခိုုင္အေရးမွာ ခင္ဗ်ားေရးတာေတြ
ဖတ္ရပါတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္က လူမ်ိဳးေရးဘာသာေရးအေနနဲ႔ၾကည့္တာထက္
ဒီျပသနာအရင္းအျမစ္က ဘယ္ကလာတယ္ဘယ္အထိသြားမယ္ဆိုုတာအ
ထိၾကည့္ပါတယ္၊ဒါေၾကာင့္အရင္ ခင္ဗ်ားကိုုေျပာခဲ့တယ္ မဟုုတ္လား
ရခိုုင္ျပည္နယ္မွာေနတဲ့သူေတြ သူတိုု႔ကိုုရိုုဟင္ဂ်ာဘဲ ေခၚေခၚ
ဘာဘဲေခၚေခၚရတယ္လိုု႔ ဒါေပမဲ့ တိုုင္းရင္းသားေတြျဖစ္ပါတယ္ဆိုုတဲ့
အခ်က္ကိုုေတာ့ လက္ခံလိုု႔မရနိုုင္ဘူး၊ ခဲ့တယ္မဟုုတ္လား၊
ရခိုုင္ျပည္မွာရိုုဟင္ဂ်ာမေပၚခင္ မူဂ်ာဟစ္သူပုုန္ေတြေပၚခဲ့တယ္၊
မူဂ်ာဟစ္ေတြက မူဆလင္ျပည္နယ္ ေတာင္းခဲ့ၾကတယ္၊
ကုုန္ကုုန္ေျပာမယ္ဗ်ာကြ်န္ေတာ့အမွဳတြဲ အာဇံေခၚ ေမာင္ေမာင္လြင္ဟာ
အစၥလမ္ဘာသာကိုု အသက္ေပးယံုုၾကည္တဲ့ သူတေယာက္ဘုုရား
တေန႔ငါးၾကိမ္ရွိခိုုးလိုု႔ နဖူးမွာအညိဳကြက္ေတာင္ထင္ျပီး ဂြ်တ္တက္ေနတယ္၊
သူကရင္းႏွိးတဲ ့ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြအေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ရဲျမင့္သိန္းကိုု ရ
ခိုုင္ျပည္မွာ မူဆလင္ျပည္နယ္ ေတာင္းရမယ္လိုု႔ေျပာလိုု႔ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔
ႏွစ္ေယာက္လံုုးက ပယ္ခ်ခဲ့ဘူးတယ္။ အာဇံေနာက္မွာဘဂၤလားအစိုုးရရွိတယ္။
အခုုယိုုးဒယား ၊မေလးရွားနယ္စပ္မွာမူဆလင္သပုုန္ေတြက မူဆလင္ျပည္နယ္
ေတာင္းေနတယ္၊ ယိုုးဒယားက ခြဲထြက္ဖိုု႔လုုပ္ေနၾကတယ္။ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က ျပသနာဟာ
ဗမာျပည္တခုုလံုုးနဲ႔ဘဲ သက္ဆိုုင္ေနတာမဟုုတ္ဘူး အေရွ႕ေတာင္အာရွနဲ႔
အာရွအေရွ႕ပိုုင္းေဒသ တည္ျငိမ္ေရးအတြက္ပါသက္ဆိုုင္ေနတယ္။
ဒါေၾကာင့္ဘယ္အရာမဆိုု အစြန္းမေရာက္ဖိုု႔နဲ႔
ဘက္မလိုုက္ဘဲၾကည့္ႏိုုင္ဖိုု႔လိုုတယ္၊ အဓိကကေတာ့တိုုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳး
မေပ်ာက္ကြယ္ဖိုု႔ကိုုၾကည့္ၾကရမယ္။ လူမ်ိဳးေရးမုုန္းတီးမွဳေတြနဲ႔
ေရးေနတာေတြကိုု လက္မခံပါအားလဲမေပးပါဆိုုတာ သိေစခ်င္တယ္။ အခ်ိန္ရရင္
ေဒသဆိုုင္ရာ လံုုျခံဳေရးအတြက္ စာတမ္းတေစာင္ေရးပါအံုုးမယ္။
ေစာင့္ဖတ္ျပီးေဝဖန္ ေပးရန္ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
ေလးစားလ်က္ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္
——————————————
ဦးေအာင္တင္ ျပန္စာ
ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္
အခုလုိ ေဆြးေႏြးခြင့္ရတာ ဝမ္းသာပါတယ္။ ခင္ဗ်ားစာရဲ့ေအာက္က က်ေနာ့ျပန္ၾကားခ်က္ေတြကုိ အဝါေရာင္ ခ်ယ္ေပးထားပါတယ္။
ျမန္မာျပည္က ကုုလားေတြကလဲ ငါတိုု႔ကိုုႏွိမ္ေခၚတာမိုု႔လိုု႔ မေခၚနဲ႔ဆိုုလဲ အမ်ားစုုေခၚေနၾကမိုု႔လိုု႔ ေခၚျမဲေခၚေနၾကမွာဘဲ။
( ႏွိမ္ေခၚေနလဲ ေခၚၾကမွာဘဲဆိုေတာ့ မထူးပါဘူး။ မင္းတုိ႔ ခံသာ ခံလုိက္ပါဆုိတာလား။)
ဒါေၾကာင့္ႏွိမ္တ ဲ့စိတ္နဲ႔ေခၚတာမ ေကာင္းဘူးလက္မခံဘူး
(စိတ္မရွိနဲ႔ေနာ္။
ဒါက ေတာ္ေတာ္လက္ ေပါက္ကပ္တဲ့ စကားဘဲ။ ႏွိမ္ရင္ေတာ့ မၿကုိက္လို႔ရတယ္။
မႏွိမ္ရင္ေတာ့ အေခၚခံရမယ္။ တစ္မ်ိဳးႀကီးဘဲ။ ႏွိမ္တဲ့စိတ္ မႏွိမ္တဲ့စိတ္
မေနာကံကုိ ဘယ္သူက သိႏိုင္မွာလဲဗ်ာ။)
အိႏၵိယ၊ပါကစၥတန္၊ အီရန္၊အီရတ္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နိုုင္ငံသားေတြကိုုေပါင္းျပီးကုုလားလိုု႔ေခၚေနၾကအံုုးမွာဘဲ။
(အီရန္
အီရတ္၊ ပါကစၥတန္က လူေတြႏွင့္ ခင္ဗ်ားမိတ္ေဆြ ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြကုိ
ဘယ္လုိလုပ္ျပီး ကုလားဆုိတဲ့ တစ္အုပ္စုထဲ ထားရပါသလဲဆုိတဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ့
ေလာဂ်စ္ကေလးကုိ ရွင္းပါအုံး။ မြတ္စလင္ေတြအားလုံးက ကုလားဘဲလို႔
ခင္ဗ်ားယူဆထားတယ္ဆုိရင္ မွန္ပါ့မလား။)
ကုုလားလိုု႔ေခၚတာဟာႏွိမ္ေခၚတာမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ဘူး။လူမ်ိဳးတမ်ိဴးအေနနဲ႔ေခၚတာဘဲျဖစ္သင့္တယ္။
(ေက်ာက္စာ
ေပစာမွာ ကုလားရွိတယ္။ ယခင္ကႏွင့္ မတူ ႏွိမ္ခ်ေခၚေဝၚေနတာျဖစ္လုိ႔
က်ေနာ္တုိ႔က ကန္႔ကြက္ေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကုလားဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈံးကုိ
မၿကုိက္လို႔ အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ကန္႔ကြက္ခဲ့ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းစာနာတတ္တဲ့
ျမန္မာျပည္ရွိ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားက ကုလားဆိုျပီး
မေခၚသင့္ေၾကာင္း နားလည္လက္ခံၾကတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေတာင္ မၾကာခင္က
အေမရိက ခရီးစဥ္မွာ သူမ်ားမၾကိဳက္တဲ့ အမည္ကုိ ေခၚတဲ့သူေတြဟာ
သိကၡာမဲ့တဲ့သူေတြလုိ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာမြတ္စလင္ဆုိတဲ့အမည္က
ကုိလုိနီေခတ္မွာ တရားဝင္ သန္းေခါင္စာရင္းေပါက္ သုံးခဲ့တယ္။ ၁၉၄၆ ေဖေဖၚဝါရီ
ေရႊတိဂုံအလယ္ပစၥယံမွာ က်င္းပတဲ့ ပထမ ဖဆပလ ညီလာခံမွာ ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြကုိ
တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ ထပ္မံ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့တယ္။ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားျဖစ္တဲ့
မြန္ေတြကုိ တလုိင္းလို႔၊ ပအုိးဝ္ကုိ ေတာင္သူလို႔ ကာယကံရွင္ေတြက မၿကုိက္လုိ႔
ႏွိမ္ျပီး မေခၚသင့္ဘူးဆုိတာကုိ ခင္ဗ်ားသေဘာတူပါသလား ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္။
တူမွာပါ။ ဒါဆုိ က်ေနာ္တုိ႔က်မွ ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြလုိ႔ မေခၚဘဲ
ကုလားလို႔ေခၚတာ ရတယ္လုိ႔ ဘယ္လိုသေဘာႏွင့္ ေျပာပါသလဲ။ တစ္ကယ္ေတာ့
ခင္ဗ်ားကုိယ္တုိင္က ျမန္မာမြတ္စလင္ဆုိတာ တုိင္းရင္းသား ၁၄၄မ်ိဳးမွာပါတဲ့
တုိင္းရင္းသားတစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိဟန္မတူပါဘူး။ ကုလားလူမိ်ဳးလုိ႔ဘဲ
သိထားဟန္တူတယ္။)
ငါတိုု႔ကိုုကုုလားလိုု႔မေခၚနဲ႔လိုု႔လဲေျပာလိုု႔မရနိုုင္ဘူးလိုု႔ထင္တယ္ေလ။
(လုိ႔ေျပာလိုက္ျခင္းအားျဖင့္
တလိုင္း၊ ေတာင္သူႏွင့္ ကုလားအေခၚအေဝၚမွာ ခင္ဗ်ားက double standard ထားသူ
မဟုတ္ေၾကာင္းကုိ ဘယ္လုိရွင္းျပႏုိင္မလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္။)
ခင္ဗ်ားကိုုကုုလားကိုုေအာင္တင္လိုု႔ကြ်န္ေတာ္ဘယ္ေတာ့မွမေခၚဘူးစိတ္ခ်။ကိုုေအာင္တင္ဘဲေခၚပါ့မယ္။
(ကဲ
ဒါဆုိ ေျဖပါဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ က်ေနာ့ကုိ ကုလားလုိ႔ ခင္ဗ်ားက မေခၚပါဘူးလို႔
ဂတိေပးရတာလဲ။ ဗမာကုိ ဗမာလုိ႔ ေခၚႏုိင္တယ္။ ရွမ္းကုိ ရွမ္းလို႔ ေခၚႏုိင္တယ္။
က်ေနာ့က်မွ ကုလားျဖစ္လ်က္ႏွင့္ ဘာျဖစ္လုိ႔ ကုလားလုိ႔ ခင္ဗ်ားက
မေခၚပါဘူးလုိ႔ တကူးတက ေျပာရတာလဲ။ ဒီကတည္းက ခင္ဗ်ားကုိယ္တုိင္ ဒီလုိေခၚရင္
ႏွိမ္ေခၚတာျဖစ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ မၿကုိက္ဖူးဆုိတာ သိထားလုိ႔ေပါ့။
ဒီလိုသိထားလ်က္ႏွင့္ ေခၚၾကမွာဘဲလုိ႔ ဆုိျပန္ေနေတာ့ ခင္ဗ်ားက ကုိယ့္ကုိကုိယ္
လိမ္ေနသလို ျဖစ္မေနဘူးလား။)
ကြ်န္ေတာ္တိုု႔လုုပ္နိုုင္တာကေတာ့ဒီနိုုင္ငံကလူေတြကိုုကုုလားလိုု႔ႏွိမ္ေခၚသင့္ဘူး။
(ေျပာျပန္ျပီ။
မေခၚသင့္ဘူးလို႔ တစ္ကယ္ထင္ရင္ မေခၚနဲ႔ေပါ့။ ႏွိမ္တာ မႏွိမ္တာကုိ
ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္သူက တာဝန္ခံျပီး ေျဖရွင္းမွာလဲ။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ေရ
က်ေနာ့ကုိ ဒီမွာ ႏွိမ္ေခၚေနတယ္လို႔ က်ေနာ္က တုိင္ရမွာလား။ ေခၚတဲ့သူကလဲ
ႏွိမ္ေခၚတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ ေရးခဲ့သလို ဘုရားမ်ိဳးအျဖစ္
ရုိေသေလးစားသမႈႏွင့္ ေခၚတာပါလုိ႔ ေျဖရွင္းရမွာလား။ အေခၚခံတဲ့သူက
မၿကို္က္ရင္ မေခၚနဲ႔ေပါ့။ ဒီေလာက္ရွင္းေနတာကုိ ကပ္ဖဲ့လုပ္ျပီး ႏွိမ္ေခၚရင္
မရဘူး။ မႏွိမ္ဘဲေခၚရင္ ရတယ္ဆုိေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာက လက္ေတြ႕လူေနမႈဘဝမွာ
ရႈပ္ေထြးေအာင္ လုပ္ေနရာ မက်ဘူးလား။)
ဗမာႏိုုင္ငံမွာလာေရာက္ေနထိုုင္အေျခခ်ေနထိုုင္တဲ့တရုုတ္၊ ကုုလားလူမ်ိဳးေတြအေနနဲ႔ဘဲေခၚသင့္တယ္ -
(အေျခခ်ေနထုိင္တဲ့
တရုပ္၊ ကုလားဆုိျပန္တယ္။ ဘာလဲ အေျခခ်ေနထုိင္တာ။ ပတ္စ္ပုိ႔ႏွင့္လာျပီး
ခုန္ခ်တာလား။ တရားမဝင္ ခုိးဝင္တာလား။ ဘယ္တုန္းက အေျခခ်တာလဲ။ ဘယ္မွာလဲ ျပဴ
ကမ္းယံ သက္။ ဘယ္တုန္းက တိဗက္ျမန္မာ ဝင္လာသလဲ။ က်ေနာ္နားလည္တာက
ျမန္မာမြတ္စလင္သည္ တိုင္းရင္းသားျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့သမုိင္းက ၁၉၈၂က စတယ္လို႔
ခင္ဗ်ားယူဆရင္၊ မဆလ၊ နဝတ၊ နအဖ ႏွစ္ငါးဆယ္ကုိ ျမန္မာ့သမုိင္းလို႔
ခင္ဗ်ားယူဆရင္ ျမန္မာမြတ္စလင္ဟာ ကုလားဘဲ။ မြတ္စလင္ဆုိရင္ ႏိုင္ငံျခားသား
ဘဂၤလီဘဲ။ လာေရာက္ အေျခခ် ေနထုိင္သူဘဲ။ ၁၉၄၈မွာ လြတ္လပ္ေရးရတဲ့
ႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ျမန္မာ့သမုိင္းကို အသိအမွတ္ျပဳရင္ ျမန္မာမြတ္စလင္ဆိုတာ
တုိ္င္းျပဳ ျပည္ျပဳ၊ တုိင္းျပည္တည္ေထာင္တဲ့၊ တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရေအာင္
လက္တဲြတုိက္ပဲြ တုိက္ပဲြဝင္ခဲ့တဲ့ တုိင္းရင္းသားဘဲ။ ခင္ဗ်ား (သုိ႔မဟုတ္)
တစ္စုံတစ္ေယာက္က အသိအမွတ္မျပဳဘူး။ လက္မခံဘူး။ အဲဒါက ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကိစၥ။
က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့ ေမြးရာပါ တုိင္းရင္းသားအခြင့္အေရးကုိ ဦးခင္ရီေပးမွ၊
ဦးသိန္းစိန္ေပးမွ၊ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္လက္ခံမွ ရမယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔
ဘယ္တုန္းကမွ မယုံၾကည္ပါဘူး။ ျငိမ္းခ်မ္းေသာနည္း၊ ေပးထားေသာ
ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက ကုိယ့္အခြင့္အေရးကို မရ ရေအာင္ တုိက္ယူသြားမယ္။)
တရုုတ္လိုု႔ေခၚတာ ငါတိုု႔ကိုုႏွိမ္ေခၚတာလိုု႔ ကန္႔ကြက္တာမၾကားရဘဲ ကုုလားလိုု႔ေခၚတာကိုု ဘာေၾကာင့္ကန္႔ကြက္ေနၾကတာလဲ။
(တရုပ္ မနာတာ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိတာ တရုပ္ကုိ ေမးပါ။ တရုပ္ကိစၥက က်ေနာ္တို႔ ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။)
အခုုယိုုးဒယား၊မေလးရွားနယ္စပ္မွာမူဆလင္သပုုန္ေတြကမူဆလင္ျပည္နယ္ေတာင္းေနတယ္၊ယိုုးဒယားက ခြဲထြက္ဖိုု႔လုုပ္ေနၾကတယ္။
(ထုိင္းႏွင့္
မေလးသမုိင္းကုိ ေလ့လာပါ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္။ ထိုင္းေတာင္ပုိင္း ပတ္တာနီဟာ
မူလက မေလးပိုင္ေျမျဖစ္တယ္။ ထုိင္းဘုရင္ေအာက္ေရာက္သြားလုိ႔ သူတို႔က
လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တုိက္ပဲြဝင္ေနတာျဖစ္တယ္။ ထုိင္းပုိင္နက္ထဲ
မေလးမြတ္စလင္ေတြက လာေရာက္ အေျခစုိက္ျပီးမွ ခဲြထြက္ေရး ေတာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။
အခုလည္း မေလးရွားက အကူအညီေပးျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ လုပ္ေနၾကပါတယ္။
ရခုိင္ျပည္နယ္မွာလုိ မူလကတည္းက ရခုိင္ျပည္နယ္ေျမကိစၥႏွင့္လည္း မတူဘူး။
ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ ရုိဟင္ဂ်ာခဲြထြက္ေရး အႏၱရာယ္ အခုရွိေနတယ္ဆုိရင္
ခင္ဗ်ား အေထာက္အထား ျပလုိက္ပါ။ ရခုိင္ေတြကသာ ျပည္ေထာင္စုက ခဲြထြက္ဖုိ႔
လုပ္ေနတဲ့ အေထာက္အထားလိုခ်င္ရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က မေလးရွားမွာ
ဦးခုိင္စုိးႏိုင္ေအာင္ႏွင့္ ေဒၚျမရာဇာလင္းတို႔ ဘာေျပာခဲ့တယ္ဆုိတာကို
ေလ့လာပါ။ ALP က လက္ရွိကုိင္စဲြထားတဲ့ မူဝါဒ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကုိ ဖတ္ပါ။ )
စိတ္မေကာင္းစြာျဖင့္
ေအာင္တင္
——————————————————————
ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ျပန္စာ
ကိုု ေအာင္တင္
ခင္ဗ်ားကေမးလာေတာ့လဲေျဖရေတာ့မွာေပါ့
ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာရွင္းပါတယ္
ႏွိမ္တယ္လိုု႔ထင္ေနတဲ့ခင္ဗ်ားလိုုလူကေတာ့မႏွိမ္ဘဲေခၚေခၚႏွိမ္ျပီးဘဲေခၚေခၚမၾကိဳက္ဘူးေပါ့
ဗ်ာ ဒါေၾကာင့္ခင္ဗ်ားကိုု ကိုုေအာင္တင္လိုု႔ဘဲ အမည္တပ္လိုုက္တာဘဲ၊
ကြ်န္ေတာ့ငယ္သူငယ္ ခ်င္း ရဲျမင့္ကိုုေတာ့ကြ်န္ေတာ္ကငယ္ငယ္ထဲကေခၚတဲ့အတိုုင္း
ကုုလားမ လိုု႔ဘဲ ေခၚတယ္။ အခုုေဆြးေႏြးေနတာကေဘးေခ်ာ္ေနျပီ ၊ ဒီကိစၥက
ရိုုဟင္ဂ်ာသည္ တိုုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုုျဖစ္သည္ဆိုုတ ာကစလာတာ၊
ဗမာမြတ္ဆလင္ကေန စလာတာမဟုုတ္ဘူး၊ ရခိုုင္ျပည္နယ္မွာေနတဲ ့ဘဂၤါလီႏြယ္
ဗမာမြတ္စလင္ေတြျဖစ္တယ္ဆိုုရင ္ဒီလိုုျပသနာၾကီးမလာ ဘူး။
ပါကစၥတန္၊အိႏၵိယ၊အီရန္၊အီရတ္၊ ဘဂၤါလီ ေတြကိုုကုုလားအုုပ္စုုမွာကြ်န္ေတာ္က
သြင္းထားတာ မဟုုတ္ဘူးေရွးပေဝသဏီထဲကသြင္းထားတာ၊သူတိုုရဲ႕
အသားအရည္၊ရုုပ္သြင္၊ကိုုၾကည့္ျပီးေခၚေနၾကတာဘဲ။ ခင္ဗ်ားေျပာပံုုက
မြတ္ဆလင္ေတြကိုုဘဲ ကုုလားလိုု႔ႏွိမ္ေခၚတယ္ဆိုုျပီးဆြဲေျပာေနတာေတြ႔ရတယ္
အဲဒါမမွန္ဘူးကိုုယ္ကိုုးကြယ္တဲ့ ဘာသာဝင္ေတြကိုုျမန္မာျပည္သားေတြနဲ႔
လွည့္ရန္တိုုက္ေပးျပီးဆြေပးသလိုုျဖစ္ေနတယ္။
ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ “
ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ရဲ႕ေမြးရာပါတိုုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးဆိုုတာ”
ဘယ္တိုုင္းရင္းသားနံမည္ကိုုေျပာတာလဲ ? ရွင္းျပေစခ်င္တယ္။
တရုုတ္ကိုုတရုုတ္လိုု႔ေခၚတာတရုုတ္ေတြကဘာမွမေျပာေပမဲ့ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ကေတာ့ေျပာမွာဘဲဆိုုတဲ့သေဘာကဘာေၾကာင့္လဲ၊
တရုုတ္ကိစၥကြ်န္ေတာ္တိုု႔နဲ႔မဆိုုင္လိုု႔ေျပာလိုု႔မရဘူး၊
တရုုတ္ေတြ၊ကုုလားေတြဟိုုးေရွးပေဝသဏီထဲကဗမာျပည္မွာအေျခခ်ေနထိုုင္လာျပီးသူတိုု႔ေျမး
ျမစ္ေတြ ႏိုုင္ငံသားျဖစ္လာတယ္။ တိုုင္းရင္းသားေတာ့ျဖစ္မလာဘူး၊
ရွင္းတယ္ေနာ္။ အစၥလန္ဘာသာဝင္မူဆလင္ကုုလားေတြက ေန
ျမန္မာမြတ္ဆလင္ျဖစ္လာတယ္ဒါသဘာဝ က်တယ္။ ေနာက္ဗမာေတြနဲ႔ေသြးေရာျပီး
စည္းရံုုးေရးေကာင္းလိုု႔ ဗမာေတြကေန ဘာသာေျပာင္းျပီး သူတိုု႔ေမြးတဲ့ခေလးေတြ
ကုုလားရုုပ္မေပါက္ေတာ့ဘဲဗမာမြတ္ဆလင္ေတြျဖစ္လာၾကတယ္။ ကုုလားရုုပ္ေပါက္ဆဲ
ဗမာမြတ္ဆလင္ေတြလဲရွိတယ္၊ ဒါဟာေျပာင္းလဲမွဳျဖစ္စဥ္ေတြဘဲ မထူးဆန္းဘူး
ဆက္ျပီးျဖစ္ေနမွာဘဲ။
တရုုတ္ေတြဟာ ဗမာတိုုင္းရင္းသားေတြျဖစ္တယ္ဆိုုတာ ဘယ္တံုုးကမွအေျပာခဲ့ဘူး၊
ေဘးဘိုုးေဘာင္ဘင္ထဲကေနလာတဲ့တရုုတ္ေတြဟာ
နိုုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ရွိတယ္ျဖစ္လာတယ္ဒါ ကိုုအၾကြမ္းမဲ့လက္ခံတယ္၊ထိုု႔အတူ
ေဘးဘိုုး ေဘာင္ဘင္ကထဲကေနလာတဲ့ ကုုလားေတြကိုုလဲ နိုုင္ငံသားအျဖစ္လက္ခံတယ္
လံုုးဝျငင္းစရာမရွိဘူး။ ကုုလား၊ ကုုလားခ်င္းေတာင္ ႏိုုင္ငံတကာမွာ
ဟိႏၵဴကုုလားေတြျပသနာလုုပ္တာမေတြ႔ရဘူး၊ မြတ္ဆလင္ကုုလားေတြဘဲ လုုပ္ေနတာ
ေတြ႔ရတယ္။ ကမၻာမွာအၾကမ္းဖက္မွဳအမ်ားဆံုုးလုုပ္ေနတာ ဘယ္သူေတြလဲ၊
အျခားဘာသာေတြကိုု အာဏာရလာတဲ့အခ်ိန္မွာေျဗာင္ေျဗာင္တင္းတင္း
တာလီဘန္ေတြကေရွးေဟာင္း ဗုုဒၶ ရုုပ္ထုုေတာ္ၾကီးေတြကိုုအာဖဂန္နစၥတန္မွာ
အစတံုုးလက္စ ေဖ်ာက္ဖ်က္စီးခဲ့တာ ေတြ ၊
ယေန႔အိမ္နီးခ်င္းဘဂၤလားေဒ့ရွ္နိုုင္ငံထဲမွာေနတဲ့တိုုင္းရင္းသားမာရမာ၊ ကမာန
္ဗုုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ရြာေတြ လယ္ေတြေက်းရြာေတြကိုုလယ္မဲ့ယာမဲ့ ဘဂၤါလီကုုလား
ေတြက တုုတ္ဒါးလက္နက္ေတြနဲ႔ဝင္သိမ္းျပီး သူတိုု႔ေနာက္မွာဘဂၤါလီအစိုုးရက
စစ္တပ္နဲ႔လိုုက္အားေပးျပီး ဘဂၤါလားမွာ အျခားဘာသာမရွိရဘူးဆိုုတဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔လုုပ္ေနတာေတြကိုု ခင္ဗ်ားဘာတခုုမွ ထုုတ္မေျပာဘဲေနတာ
မသိလိုု႔လား၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာလား? ။ ကိုုေအာင္တင္ ဒီဘဂၤါလီအေရးကိစၥက
ျမန္မာနိုုင္ငံတခုုထဲ တင္ျပသနာတက္ေနတာမဟုုတ္ဘူးဗ်။
အေရွ႕အာရွကေနယိုုးဒယား၊မေလးရွားအထိ ၊ေဒသ
တခုုလံုုးတည္ျငိမ္ေရးအတြက္ပါျပသနာရွိတယ္ဆိုုတာမေမ့နဲ႔၊ ငါတိုု႔ဘာသာဝင္ေတြ
ငါတိုု႔မြတ္ဆလင္ေတြဆိုုတာေလာက္ကိုုကြက္ျပီးေျပာေနမယ္ဆိုုရင္၊ခင္ဗ်ားဘယ္ေတာ့မွရည္
မွန္းခ်က္ကိုုမရနိုုင္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ေနာက္ကိုု ထပ္မေရးေတာ့ဘူး၊
တရားေသကိုုင္ ထားတဲ့သူဘယ္သူမဆိုု
တဖက္ကိုုရပ္ထားျပီးသားမိုု႔ေျပာေနလဲမထူးေတာ့ပါဘူး။
ခင္မင္စြာျဖင့္
ထြန္းေအာင္ေက်ာ္
————————————————
ဦးေအာင္တင္ျပန္စာ
ကုိထြန္းေအာင္ေက်ာ္
ေလးစားစြာျဖင့္ စာျပန္လုိက္ပါတယ္ဗ်ာ။ ထုံးစံအတုိင္း ခင္ဗ်ားေျပာတာနဲ့ က်ေနာ့အေျဖေပါ့ဗ်ာ။
——————————————————————————————————————-
ႏွိမ္တယ္လိုု႔ထင္ေနတဲ့ခင္ဗ်ားလိုုလူကေတာ့မႏွိမ္ဘဲေခၚေခၚႏွိမ္ျပီးဘဲေခၚေခၚမၾကိဳက္ဘူးေပါ့
ဗ်ာ ဒါေၾကာင့္ခင္ဗ်ားကိုု ကိုုေအာင္တင္လိုု႔ဘဲအမည္တပ္လိုုက္တာဘဲ၊
ကြ်န္ေတာ့ငယ္သူငယ္ ခ်င္း ရဲျမင့္ကိုုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ငယ္ငယ္ထဲက
ေခၚတဲ့အတိုုင္း ကုုလားမ လိုု႔ဘဲ ေခၚတယ္။
(စိတ္မရွိနဲ႔ေနာ္။
ခင္ဗ်ားက ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ကင္းကြာေနတဲ့ အျခားျဂိဳဟ္တစ္ခုက လာတာေတာ့
မဟုတ္ဘူးထင္ပါတယ္။ ေတာင္ကုတ္လူသတ္ပဲြမွာ “မြတ္စလင္ကုလား ဆယ္ေယာက္
အသတ္ခံရတယ္”ဆုိလုိ႔ ျမန္မာ့ မီဒီယာႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးေလာကတစ္ခုလုံး
ေမးခြန္းအထုတ္ခံရတာ၊ တစ္ႏိုင္ငံလုံးက ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြက ကုလားဆုိျပီး
ေစာ္ကားတဲ့ အသုံးအႏႈံးကို ကန္႔ကြက္ၾကတာ၊ မွားမွန္းသိလို႔
ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျပင္ဆင္ခ်က္ ထုတ္ေပးရတာေတြ မၾကားလုိက္ဖူးနဲ႔တူတယ္။
ကုလားဆုိတဲ့ အသုံးကုိ ႏွိမ္ျပီးေတာ့ မေခၚနဲ႔၊ မႏွိမ္ဘဲေတာ့ ေခၚပါဆုိတဲ့
ခင္ဗ်ားရဲ့ မေနာကံကုိ တရားခံလုပ္မဲ့ လက္ေတြ႔မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေတြးအေခၚကိုမွ
မွန္တယ္ထင္ရင္ ဆက္သာသြားပါေတာ့။ ကုလားအေရးက ဓါးမေသြး ေလာက္ပါဘူး။
က်ေနာ္တုိ႔က မေခၚေစခ်င္တာေလာက္ပါ။ မစာနာလို႔ ဂရုမစုိက္ဘူးကြာ၊
ေခၚမယ္ဆုိရင္လဲ သေဘာပါ။)
ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ “ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ရဲ႕ေမြးရာပါတိုုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးဆိုုတာ”ဘယ္တိုုင္းရင္းသားနံမည္ကိုုေျပာတာလဲ ? ရွင္းျပေစခ်င္တယ္။
(ေရႊတိဂုံ
အလယ္ပစၥယံညီလာခံမွာ အဓိက ဆုံးျဖတ္ခ်က္ (၈)ခုခ်မွတ္ခဲ့တာကုိ
ခင္ဗ်ားသိထားမယ္ ထင္ခဲ့တယ္။ ျပီးခဲ့တဲ့ ျပန္စာမွာလဲ က်ေနာ္ဒီေလာက္
ရွင္းရွင္းေရးခဲ့တာကုိ ခင္ဗ်ားမျမင္လုိက္ဘူးနဲ႔တူတယ္။ အရင္စာထဲက
ျပန္ကူးေပးမယ္ေနာ္။ “၁၉၄၆ ေဖေဖၚဝါရီ ေရႊတိဂုံအလယ္ပစၥယံမွာ က်င္းပတဲ့ ပထမ
ဖဆပလ ညီလာခံမွာ ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြကုိ တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ ထပ္မံ
အသိအမွတ္ျပဳခဲ့တယ္။” ဒါကုိ ယေန႔အထိ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္သူဘဲ ေတြ႔ဖူးတယ္။
ခ်ဲလင္းလုပ္ႏိုင္သူ မေတြ႔ဖူးလုိ႔ ခင္ဗ်ားက ခဲ်လင္းလုပ္ႏိုင္ရင္
လုပ္ျပပါဗ်ာ။ ဖတ္ခ်င္ပါတယ္။)
ကုုလား၊ ကုုလားခ်င္းေတာင္ ႏိုုင္ငံတကာမွာ
ဟိႏၵဴကုုလားေတြျပသနာလုုပ္တာမေတြ႔ရဘူး၊မြတ္ဆလင္ကုုလားေတြဘဲ လုုပ္ေနတာ
ေတြ႔ရတယ္။ ကမၻာမွာအၾကမ္းဖက္မွဳအမ်ားဆံုုးလုုပ္ေနတာဘယ္သူေတြလဲ၊
အျခားဘာသာေတြကို
ုအာဏာရလာတဲ့အခ်ိန္မွာေျဗာင္ေျဗာင္တင္းတင္းတာလီဘန္ေတြကေရွးေဟာင္း ဗုုဒၶ
ရုုပ္ထုုေတာ္ၾကီးေတြကိုု အာဖဂန္နစၥတန္မွာအစတံုုးလက္စေဖ်ာက္ဖ်က္စီးခဲ့တာ
ေတြ၊
(စကား
စကားေျပာပါမ်ား စကားထဲက ဇာတိျပဆုိတဲ့စကားရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားလုိ
ႏုိင္ငံတကာအေရးကုိပါ နားလည္မယ္ထင္ရတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ဒီေလာက္ေတာင္ ဗဟုသုတ
ေခါင္းပါးမယ္ မထင္ခဲ့ဘူး။ ေရနံ၊ အေနာက္ကမၻာ၊ ကုိလုိနီအာရဗ္ႏုိင္ငံမ်ား၊
အစၥေရး၊ အာရဗ္အာဏာရွင္စနစ္၊ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္က အဖိႏွိပ္ခံ
အာရဗ္ျပည္သူလူထုေတြ၊ ဘာသာေရး အလဲြသုံးမႈ၊ အစြန္းေရာက္ ဘာသာေရးစတာေတြကုိ
မေလ့လာဘဲ မြတ္စလင္အၾကမ္းဖက္လို႔ဆုိရင္ ခင္ဗ်ားကုိ ေမးပါအုံးမယ္။
အစၥလာမ္ဘာသာေပၚထြန္းတာ ႏွစ္ ၁၅၀၀ ခန္႔ရွိျပီ။ မြတ္စလင္ေတြရဲ့
အၾကမ္းဖက္ဝါဒဆုိတာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ကမွ ဘာလို႔ ေပၚထြန္းလာသလဲ။
ေျဖၾကည့္ပါအုံး။ ေျဖတတ္လား။ သိခ်င္ပါတယ္။
ဒီမြတ္စလင္ေတြက
ဥေရာပတုိက္ အင္မတန္ ေခတ္ေနာက္က်ေနတုန္းမွာ ကမၻာကုိ နကၡတၱေဗဒ၊ ေဆးပညာ၊
သခ်ၤာ၊ အကၡရာသခ်ၤာ၊ ကဗ်ာ၊ အေတြးအေခၚပညာေတြ သင္ၾကားေပးခဲ့တယ္ဆုိတာေကာ
သိသလား။ အုိစာမာဘင္လာဒင္ကုိ အေမရိကန္သမၼတ ေရာ္နယ္ရီဂင္က က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့
ရဲရင့္ေသာ မူဂ်ာဟစ္ဒင္မိတ္ေဆြေတြလုိ႔ ေျပာခဲ့တာေကာ ၾကားဖူးသလား။ တာလီဘန္ေတြ
ဗုဒၶရုပ္ပြါးေတာ္ကုိ မဖ်က္ဆီးခင္ မြတ္စလင္ႏုိင္ငံေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္
တားျမစ္တာေတြ၊ ဓမၼသတ္စီရင္ထုံးေတြ ထုတ္ျပန္ျပီး ရႈံ႕ခ်တာေကာ သိသလား။
ေနာက္ဆုံးဗ်ာ။ တာလီဘန္ျဖစ္ျဖစ္ အယ္ကုိင္းဒါးျဖစ္ျဖစ္ မဟုတ္တာလုပ္တာနဲ႔
ခင္ဗ်ားမိတ္ေဆြ ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြကုိ ဘာလုိ႔ ငဝက္ ကၽြန္ခံခုိင္းတာလဲ။
ျမန္မာျပည္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ဗလီေတြ အဖ်က္ခံရတာဘဲရွိတယ္။ မြတ္စလင္က ျပန္ဖ်က္တာ
ခင္ဗ်ားၾကားဖူးသလား။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြ မြတ္စလင္ဆန္႔က်င္ေရး စိတ္ကေလး
ေလွ်ာ့က်ေနတယ္ထင္လို႔ ကုလားအေခၚအေဝၚေဆြးေႏြးေနတုန္း မဆီမဆုိင္
အခြင့္အေရးယူျပီး တြန္းလိုက္တာလားဗ်ာ။ မလုပ္ေကာင္းဘူး ကုိထြန္းေအာင္ေက်ာ္။)
ယေန႔အိမ္နီးခ်င္းဘဂၤလားေဒ့ရွ္နိုုင္ငံထဲမွာေနတဲ့တိုုင္းရင္းသားမာရမာ၊
ကမာန္ဗုုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ရြာေတြ
လယ္ေတြေက်းရြာေတြကိုုလယ္မဲ့ယာမဲ့ဘဂၤါလီကုုလား ေတြက
တုုတ္ဒါးလက္နက္ေတြနဲ႔ဝင္သိမ္းျပီး သူတိုု႔ေနာက္မွာ ဘဂၤါလီအစိုုးရကစစ္တပ္နဲ႔
လိုုက္အားေပးျပီး ဘဂၤါလားမွာ အျခားဘာသာမရွိရဘူးဆိုုတဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔လုုပ္ေနတာေတြကို
ုခင္ဗ်ားဘာတခုုမွထုုတ္မေျပာဘဲေနတာမသိလိုု႔လား၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာလား? ။
(ခင္ဗ်ားက
ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔ ဖင္လွန္ျပီး ကျပတဲ့ ေဒါင္းမုိက္လုိ႔ အသိပညာ
ေခါင္းပါးေၾကာင္း ပုိျပလာတယ္။ မေန႔တေန႔က ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ကုိေတာင္ ခင္ဗ်ား
မွန္မွန္ကန္ကန္ မသုံးသပ္ႏုိင္ဘဲနဲ႔ ေဒသဆုိင္ရာ စာတန္း ေရးအုံးမယ္ဆုိေတာ့
စဥ္းစားပါဗ်ာ။ ဒုကၡမ်ားကုန္ပါလိမ့္မယ္။ ဘဂၤလားဒက္အစုိးရကုိ ကုလသမဂၢေကာ၊
အေနာက္ႏိုင္ငံေတြေကာ၊ လူ႔အခြင့္အေရးအဖဲြ႕ေတြကေကာ ကန္႔ကြက္ျပစ္တင္တာ ခင္ဗ်ား
ၾကားမိသလား။ ဘာေၾကာင့္အျပစ္မတင္ၾကတာလဲဆုိတာေကာ သိသလား။ အျပစ္တင္စရာမွ
မရွိတာကုိး။ ျမန္မာအစုိးရ လုပ္ပုံႏွင့္ တျခားစီဘဲေလ။ အၾကမ္းဖက္မႈက
နာရီပုိင္းသာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အစုိးရက က်ဴးလြန္သူေတြကုိ ခ်က္ခ်င္း
ရေအာင္ဖမ္းတယ္။ ျငိမ္ေအာင္ထိမ္းတယ္။ နစ္နာသူေတြကုိ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတယ္။
ႏုိင္ငံတကာ ဘယ္အဖဲြ႔အစည္း၊ ဘယ္ႏုိင္ငံကမွ အျပစ္တင္စရာ မလိုတဲ့ကိစၥကုိ
က်ေနာ္က ဘာထုတ္ေျပာ ဘာကန္႔ကြက္ေပးရမွာလဲ။
ဒီအတုိင္းဆုိရင္
ကုလသမဂၢ၊ အာဆီယံ၊ အေနာက္ႏိုင္ငံ၊ လူ႔အခြင့္အေရးအဖဲြ႕ေတြ ေန႔စဥ္လိုလုိ
ကန္႔ကြက္ေနတဲ့ ေျခာက္လေက်ာ္ၾကာျပီျဖစ္တဲ့ ရခုိင္က လူ႔အခြင့္အေရး
ခ်ိဳးေဖါက္မႈကုိ ခင္ဗ်ားလုိ လူ႔အခြင့္အေရးသမားက ဘာလုိ႔ မကန္႔ကြက္သလဲ။
ရခုိင္ျပည္မွာ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ရခုိင္ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြက ဦးေဆာင္ျပီး
ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ မြတ္စလင္ေတြကုိ အစားအစာ မေရာင္းရ၊ မဆက္သြယ္ရ၊
လူသားခ်င္းစာနာေသာ အကူအညီ မေပးရလုပ္ေနတာေတြကုိ ခင္ဗ်ားက ဘာလုိ႔
မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနရတာလဲ။ ေျဖႏိုင္ရင္ ေျဖၾကည့္ပါအုံး။)
ဒါနဲ႔ ဘဂၤလားဒက္မွာ ကမန္မရွိပါဘူး။
အ့ံၾသျခင္း ႀကီးစြာျဖင့္
ေအာင္တင္
No comments: