ads

Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5


ျမန္မာမြတ္ဆလင္မ်ား ညီၫြတ္ေရး လမ္းၫႊန္ | ေဌးလြင္ဦး

(ကၽြႏု္ပ္၏ အေတြးအေခၚအား တင္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္)
အမွန္ေသာ္ကား- ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ ညီေနာင္မ်ားၾကား၌ ေသြးကြဲ ရန္ျဖစ္ေနျခင္း မဟုတ္၊ ျငင္းခံု စကားမ်ားေနျခင္းမွ်သာ ျဖစ္၏။ ဤထက္ပို၍ ဆိုရေသာ္- တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္၊ တစ္ဘက္ႏွင့္ တစ္ ဘက္ ေစတနာ ေမတၱာ ပိုမုိႀကီးမားျခင္းေၾကာင့္- အကီဒါဟ္ ပ်က္သြားမည္- အီမာန္အား ထိခိုက္သြားမည္ဟူ သည့္ အစြဲျဖင့္ ေအာ္ေဟာက္ေနၾကျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ဤျဖစ္စဥ္တို႔အား အျပန္အလွန္နားလည္မႈမ်ားျဖင့္ တည္ ေဆာက္လိုက္လွ်င္ အလြန္တရာလွပေသာ အသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခု ျဖစ္လာမည္ပင္။
(၁) အ၀တ္အစား ျပသနာ--၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက အိႏၵိယဆန္ဆန္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ မုတ္ဆိတ္ထားမႈသည္အား သာသနာ့၀တ္ရံု အျဖစ္ ခံစား၏၊ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ ကိုလည္း ထိုကဲ့သို႔ ၀တ္စားဆင္ယင္ေစလိုေသာ ေစတနာ ရွိ၏။ ဤသည္ကို သာသနာ့ စာေပ သုေတသီမ်ား ဘက္မွ အယူသည္းမႈ တစ္ခုသဖြယ္ ထင္မွတ္ျပန္၏၊ ျမန္မာဆန္ဆန္ ၀တ္စားလွ်င္လည္း တရားေတာ္ႏွင့္ ညီ ၫြတ္သည္ဟု ခုခံေခ်ပေန၏။ ခုခံေခ်ပရာမွ ျငင္းခံုမႈ ျဖစ္လာ၏၊ ထို႔ေနာက္ သူတစ္ျပန္ ကိုယ္တစ္ျပန္ က်မ္းကိုး က်မ္းကားမ်ားျဖင့္ ေစာဒကတက္လာၾက၏၊ ထိုမွ ဆက္၍ မဆီမဆိုင္ ပုဂၢိဳလ္ေရး အျမင္မၾကည္လင္မႈမ်ားပင္ ျဖစ္လာသည္က ရွိေသး၏။ ဤအေျခအေနအား သံုးသပ္လိုက္လွ်င္--၊ က်မ္းကိုးက်မ္းကားမ်ားႏွင့္ တင္ျပၾက၊ ေစာဒကတက္၊ ေစာေၾကာဒနာျပဳျခင္းမ်ားထိ လွပေသာ အဆင့္မ်ား၌ ရွိ၍-၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထိပါးေျပာဆိုေသာ အဆင့္မွာမူ- ရြံဘြယ္လိလိ ျဖစ္ေတာ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဒသန တစ္ခုအား အေျဖရွာေဖြေသာအခါ အျပန္အလွန္ ေစာေၾကာဒနာ ျပဳလွ်က္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ သုေတသနျပဳျခင္းတို႔မွာ- တိုးတက္မႈဆီသို႔ ဦးတည္ေန၍၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထိခိုက္မႈတို႔မွာ “မိမိသာ အမွန္ ျဖစ္သည္”ဟူ ေသာ အတၱဖက္မႈေၾကာင့္ပင္။ အတၱကို ဖယ္လိုက္လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ပဋိပကၡမ်ား ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။
စင္စစ္ ထိုႏွစ္ဘက္လံုးတြင္ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အြမၼတ္အေပၚ၌ ေမတၱာေစတနာမ်ားကို ေတြ႔ေနရ၏၊ ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ား အေနျဖင့္- သာမန္ အီမန္ရွင္ မြတ္ဆလင္လူငယ္မ်ား ပ်က္စီးေလလြင့္ေနမည့္ အစား-၊ သူ႔အား သာသ နာ့ ၀တ္ရံုဟု ကင္ပြန္းတပ္ထားေသာ ဆင္ယင္မႈျဖင့္ ဆင္ယင္ေစလိုက္လွ်င္- ထိုလူသား၊ လူငယ္မ်ားမွာ-၊ မိမိ၏ ၀တ္ရံုအား အားနာလွ်က္- ဒုစရိုက္မႈ၊ မေကာင္းမႈမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ေကာင္းသည္ ဟူသည့္ ဟီကမတ္ ရွိေန၏၊ ဥပမာအားျဖင့္-- ထို၀တ္ရံုကို ၀တ္ဆင္ထားေသာ ဒါရီမုတ္ဆိတ္ႏွင့္ လူတစ္ဦးသည္- ျပည့္တန္ဆာရံုမ်ား၊ အရက္ ဆိုင္ မ်ားသို႔ သြားလာရန္- သူ႔ကိုယ္သူ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနမည္ပင္--၊ (သြားလာရဲေသာ သူမ်ားမွာ ရာႏႈန္း အလြန္နည္းမည္ပင္)-၊ ထုိသို႔ သာမန္လူတန္းစားၾကား၌ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသည္လည္း ထိုလူတန္းစား အတြက္ စာရိတၱအား ထိမ္းသိမ္းေစသည္ဟူသည့္ ေစတနာ ရွိေန၏။
သာသနာ့ သုေတသီမ်ား ဘက္မွလည္း-၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အ၀တ္အစားျဖင့္ လူမ်ိဳးႏြယ္အား ခြဲျခားေသာ တိုင္း ျပည္ျဖစ္၏၊ ဥပမာအားျဖင့္ ကရင္၌ ကရင္၀တ္စံုျဖင့္၊ ကခ်င္၌ ကခ်င္၀တ္စံုျဖင့္၊ ျမန္မာ၌ ျမန္မာ၀တ္စံုျဖင့္ သတ္ မွတ္ထားေသာ အစြဲ ရွိေန၏။ သို႔ျဖစ္၍ မိမိသည္ ျမန္မာဟု ခံယူလွ်င္ ျမန္မာ၀တ္စံုကို ၀တ္ဆင္ျခင္းသည္- အမ်ားသူငါ လူထုၾကား၌ အထင္အျမင္လြဲမွားမႈမ်ားကို ေရွာင္ၾကည္ႏိုင္သည္၊ လူထု၏ အထင္လြဲမွားမႈမ်ားကို ဖယ္ရွားႏိုင္သည္ဟူေသာ ေစတနာရွိေန၏။
ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လံုးမွ အြမၼတ္အေပၚ၌ ေစတနာေကာင္းမ်ား ရွိပါလွ်က္- ထိုေစတနာေကာင္းမ်ားအား ႏွစ္ဦးႏွစ္ ၾကား၌ အျပန္အလွန္နားလည္မႈမ်ား၊ သည္းခံမႈမ်ား တည္ေဆာက္လွ်က္ ေျဖရွင္းမႈအားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ သာ လွပမႈမ်ားမွာ အက်ည္းတန္သြားရျခင္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္။-- (လြတ္လပ္စြာ ၀တ္စားဆင္ျခင္းႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ၀တ္စံုေပၚ အေျခခံ၍ လူ၏ တန္ဘိုး၊ လူမ်ိဳးႏြယ္၊ လူ႔အခြင့္အေရးတို႔အား မဆံုးျဖတ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ မည္ သည့္ ျပသနာမွ မရွိေတာ့ေပ။)
(၂) ဒသန ဆိုင္ရာ ျပသနာမ်ား- ဒသန ဆိုင္ရာ ျပသနာမ်ားသည္လည္း တစ္ဘက္ႏွင့္တစ္ဘက္ အျပန္အလွန္ နားလည္ေပးမႈ မရွိႏိုင္ဘဲ- ငါသည္မွန္သည္၊ ငါ့အယူအဆသည္သာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိန္႔ဆိုထားေသာ အယူ အဆႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ ဟူသည့္ “ငါ” ဟူေသာ အစြဲေၾကာင့္သာ ျဖစ္တည္လာရ၏။ အမွန္ေသာ္ကား- ထို “ငါ” “ငါ” ဟု ေျပာဆိုေနသည့္ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မွ ၀ဟီ (ဉာဏ္စဥ္) ရရွိထားမ်ား မဟုတ္ေပ။ မိမိ၏ ဗဟုသုတ၊ မိမိ၏ အေတြးအေခၚ အားျဖင့္ မိမိ၏ ပတ္၀န္းက်င္ေပၚ မူတည္၍ ျဖစ္တည္လာေသာ ဒသန မ်ားသာ ျဖစ္၏။ ထို ဒသန တို႔အား တင္ျပျခင္းမွာ အျပစ္သင့္ေသာ အရာ မဟုတ္ေပ၊ သို႔ေသာ္ ထိုဒသန တို႔အား အျခားသူမ်ားက လက္ခံရမည္ဟု ခံယူခ်က္သည္သာ အျပစ္သင့္ေစေသာ၊ ေသြးကြဲေစေသာ အရာျဖစ္၏။ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏ တင္ျပေသာ ဒသန တစ္ခုအား အျခား ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးမွ ေစာဒက တက္ပိုင္ခြင့္ရွိ၏၊ ေခ်ပ ပိုင္ခြင့္ရွိ၏၊ မတူညီ ေသာ ဒသနတစ္ခုအား တင္ျပပိုင္ခြင့္ရွိ၏၊ ေဆြးေႏြး ပိုင္ခြင့္ရွိ၏၊- သုိ႔မွသာ ေလ့လာေသာ သူမ်ား အဘုိ႔ အျပန္ အလွန္ ရႈေဒါင့္မ်ိဳးစံုမွ စဥ္းစားဆင္ျခင္ခြင့္ ရႏိုင္ေကာင္းေပသည္။ သို႔ေသာ္ ဒသန တစ္ခုအား တင္ျပသူတစ္ဦး သည္- မိမိ၏ ဒသနကိုသာ လက္ခံရမည္ဟူေသာ ခံယူခ်က္အား ပါယ္သတ္ထားႏိုင္ရမည္၊ ဤသည္ မိမိ၏ ေလ့ လာမႈျဖင့္ မိမိဆင္ျခင္မိေသာ ဒသနသာ ျဖစ္၍-၊ လက္ခံလိုသူမ်ားက လက္ခံပါေစ၊ လက္မခံလိုသူမ်ားသည္ လည္း လက္မခံပဲ ေနပါေစ-၊ လက္ခံေသာသူသည္ ငါ့လူ ငါ့ဘက္ေတာ္သား မဟုတ္သလို-၊ လက္မခံေသာ သူသည္လည္း ငါ့ရန္သူ၊ ငါ့အတိုက္အခံ မဟုတ္ေပ- ဆိုသည့္ အခ်က္ကို သေဘာထားႀကီးစြာ စြဲကိုင္ထားရန္ သာ လုိေပသည္။
ဒသန တိုင္းသည္ ဟာ့က္ (အမွန္တရား) ျဖစ္သည္ဟု အာမ- မခံႏိုင္သကဲ့သို႔၊ မည္သည့္ ဒသန ကိုမွ် မတင္ျပရ ဟု ပိတ္ပင္ထားျခင္းသည္လည္း အမွန္တရား (ဟာ့က္) မဟုတ္ေပ။ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ ျဖစ္ေစ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး- ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေဆြးေႏြးတတ္သည့္ အတတ္ပညာကိုသာ လိုအပ္ေပသည္။ ဒသန အသစ္မ်ား၊ သီအုိရီအသစ္မ်ား မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ေသာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ မည္သည့္အခါမွ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမည္ မဟုတ္- ဟူသည့္ အေျခခံ ဆင္ျခင္မႈကိုလည္း ေမ့မထားအပ္ေပ။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ အမွန္တစ္ကယ္တြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အီမန္ပ်က္သြား မည္ကိုစိုးရိမ္ေသာက ႀကီးေသာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းသာ ျဖစ္၍- မနာလို၊ ရန္ျပဳ၊ ရန္ေထာင္ေနေသာ လူ႔အသိုင္း အ၀ိုင္းႀကီး မဟုတ္ေပ။ ကၽြႏု္ပ္ က်င္လည္ က်က္စားဘူးေသာ ကမၻာ့လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ တစ္ဦး အေပၚ တစ္ဦးထားေသာ ေမတၱာ၊ ေစတနာ၊ ကူညီရိုင္းပင္းမႈမ်ားမွာ- အေကာင္းဆံုးအုပ္စု၀င္ စာရင္း၌ ထည့္ ေျပာႏိုင္သည့္ အဆင့္၌ ရွိေနေပသည္။ ထို တန္ဘိုးအား အျပန္အလွန္နားလည္ ေဆြးေႏြးမႈ ေပါင္းစပ္လိုက္လွ်င္ ေျပာ၍ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ လွပ ညီၫြတ္ေသာ အြမၼတ္ တစ္ခု ျဖစ္လာမည္ပင္။
(နားလည္ေပးမႈ၊ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းမႈ၊ အျပန္အလွန္ တန္ဘိုးထား ေလးစားမႈ၊ မိမိေျပာလိုသည္ထက္ အျခားတစ္ဦး ၏ ေျပာလိုသည္ကို နားေထာင္ေပးႏိုင္မႈ၊-- တို႔၊ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အြမၼတ္တို႔၏ ႏွလံုးသား၌ တိုးပြားလာပါေစ)-

ေဌးလြင္ဦး
ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားမႈ တာ၀န္ခံ
ျမန္မာမြတ္ဆလင္ တန္းတူညီမွ် လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈ အဖြဲ႔
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု

About MPN

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Post a Comment


Top